søndag 2. juni 2013

Ekspedisjon åsen


1. Juni ble det en ny tur på åsen, fikk tips om et par vann min nabo hadde fisket i da han var ung. 30 år siden. Jeg satte meg i bilen uten nevneverdig forhåpninger om storfangst. Men hva om og hvis atte.
Gjennom myr og tykk skog i 25 min, åpenbarte det seg et vann, ikke noe stort vann, 5-6 mål kanskje. 
Fisken viste seg hyppig, og det var klart at dette var ingen småfisk. Etter vakene å bedømme tok dem klekkende fjærmygg. Hva jeg brukte.
Reultatet ser dere på bildene, 3 stk ble med hjem, 8 stk ble satt ut igjen. 400-500gr ørrett, svært artig vann.

Dro videre til ei elv jeg fikk tips om, ei meget artig småfisk elv, med innslag av grovere ørrett, ser for meg at denne elva er perfekt for smågutta mine, med både mark og flue. Ser fram mot å utforske hele elva ned

Tight lines Øivind







2 kommentarer: